Summa sidvisningar

lördag 11 maj 2013

Färdig!!

 När klockan ringde vid 09,00 imorse så kände denna kroppen sig rätt färdigfestad för några dagar framöver. Det hjälpte inte att jag hade en superkul fest framför mig ikväll. Som den mogna kvinna jag är så fick jag passa på det.
Det var också dags för årets stora tvättdag i det Olssonska hemmet. Det innebär att vintergarderoben skulle bytas ut mot sommarens, det är ett projekt. Bor man i en lägenhet med för få garderober och man har ett rätt stort klädintresse, då måste man göra det.
Det värsta var att jag inte hittade mina strandklänningar. Den stackars sonen involverades i letandet och båda tyckte det var rätt sjukt att lyckas göra av med en hel hög av klänningar, helst när man bara har ett fåtal garderober. Men framåt eftermiddagen när allt rivits ut massor av gånger, hittades dom. Ordningen är återställd och sommar 2013 kan börja.
 
Just nu ser det ut som om värsta familjen Taikon flyttat in.
 
Kvällen har varit mycket lugn, körde hem till Susanna en stund och kollade ishockeyn och åt varma mackor.
Jag tror min kropp kommer vara oerhört nöjd med min "mysa hemma en lördagkvälls" beslut imorgon när jag vaknar. Då ska jag köra en runda ner till "landet" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar