Summa sidvisningar

tisdag 10 maj 2011

Drevet går

Man kan verkligen säga att drevet går just nu på Lärarförbundet. Efter artikeln i Kristianstadsbladet i fredags så har det varit lite "körigt". Artikeln var inte bra, det kan nog vi nog erkänna. Många saker i den var rena felaktigheter. Men så är det med pressen, de vill sälja och stå ut, kosta vad det kosta vill. Jag brukar säga att man kan vara underbar...men inte älskad av alla och det stämmer rätt bra in på oss nu. Trots allt står jag (vi) fast vid innehållet i stort och jag hoppas när allt lagt sig att det i slutändan ska leda till något bra och konstruktivt. Jag brukar inte använda min blogg till att ventilera så mycket om mitt jobb men idag fick det bli så.
Ikväll vankas det Eurovision song contest. Semifinalerna är dock inte så kul när inte Sverig är med men jag kommer givetvis kolla. Det finns tre låtar som kommer ta sig vidare utan problem och de är:


 Vem kan motstå Oscar Paradise från Finland. Jag är väldigt svag för sparsmakade ballader så denna bara älskar jag
 Kati Wolf från Ungern. detta är en låt som helt klart kan ta hem alltihopa. Jag går igång ordenligt på denna
Rysslands Alexej Vorobyov, varför inte? Inte den bästa låten kanske men jä...ligt snygg och med det kan man komma långt.

Dessa tre är jag helt övertygad om kommer gå vidare. Jag är så säker, så om de INTE gör det ska jag börja spinna fem dagar i veckan framöver. Med det vadet fattar ni nog hur säker jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar