Summa sidvisningar

torsdag 12 maj 2011

Match och semi

Då var det åter en kväll med nu semifinal i Eurovision song contest, och idag är Sverige med. Fasen vad spännande det blir. Hoppas verkligen att Eric går vidare. jag gillar inte låten speciellt men jag vill ha oss med på lördag. En land som garantrat kommer gå vidare är Irland.
Jag är så säker så jag har slagit vad på jobbet idag och så inte blir fallet ska jag gå naken genom stan. Måtte jag inte förlora.

Ett fenomen när det gäller melodifestivalen är att det är över 3 miljoner tittare men ingen har sett programmet, visst är det underligt? Pratar man om själva programmet är det många som kommenterar innehållet och försvarar sig med.
-Jag såg inte det men råkade slå över och se när ??? uppträdde, så jag såg de du menar.
Jag säger inget om att man inte gillar det och avstår från att titta, men om man tittar, varför vågar man inte erkänna det?
Vad kan hända om man gillar programmet? Blir man kallad tönt, eller anses man vara mindre kulturell? Inte vet jag, men jag väljer att leva lite farligt och erkänner till 100% att jag älskar schlagerfestivalen

Min fantastiska kollega Lars har också levt farligt idag. Som vanligt gick han igång på den senaste Oriflamekatalogen. Där fanns små ringar som man kunde gnugga huden emot så avsöndrade sig doften. Han valde en doft som utstrålade självförtroende (kanske inget han behöver mer av) och en doft som gav en natt full av känlor (kan inte uttala mig om han behöde det). Men det är garanterat en farlig kombination.


Kvällen var som gjord för en bra fotbollsmatch, och det blev det. KDFF besegrade rättvist Tyresö. Det är så jäkla kul att det går bra för damerna, ser fram emot många fler bra matcher i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar