Summa sidvisningar

onsdag 7 september 2011

Dolda kameran

Ibland funderar man på om det är dolda kameran man är utsatt för, denna gången gäller det min tvättid. För tre veckor sedan hade jag bokat fel, trodde jag, för en vecka sedan hade någon snott min tid och igår hände det igen. Någon hade åter igen tagit min tid.
Ni som känner mig kan ju ana hur jävla upprörd jag blev. Skrev en lapp som inte var så trevlig och satte på dörren och bestämde mig samtidigt för att inte släppa det. Jag fick därför var femte minut springa ner och kolla, jag skulle ta förövaren denna gången. När jag sprungit ca 25 ggr ner för att kolla så äntligen fick jag napp. Ut kommer en ung kille, och som en hyena sprang jag fram och började skälla, att det minsann var min tid och det är inte Ok det han gjort. Killen blev då riktigt förbannad och sa att det var hans tid.
Haaalååååå, tror inte det sa jag och visade att min nyckel tillhörde "ploppen" som satt på denna tiden. Nu händer något mycket olustigt. Killen tar fram sin nyckel och den passar i samma "plopp".
Jag har bott i huset i 10 år och tydligen haft turen att den andra ägaren av samma "plopp" aldrig behövt tvätta.
Vi fick båda be varandra om ursäkt och jag lovade att ta tag i detta idag med hyresvärden. Det som slog mig så här i efterhand är det lustiga i att killen med samma "plopp" har tyckt att de tider jag bokat åt mig, också passat för honom.
Resutlatet blev att jag fick ta ledigt fram till 10,00 idag för jag var TVUNGEN att tvätt och nu ser hela mitt hem ut som en tvätt stuga.



Dagen har annars varit rätt hektisk och som grädde på moset mitt i allt bestyr inför Elliot´s 13-års kalas på lördag tycker jag mig kunna ana en begynnande förkylning. Se om det kan försvinna med en whiskey ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar