Summa sidvisningar

onsdag 28 september 2011

Det stressar

Fy vad det är mycket nu. Det är kombinationen arbete, fritid som inte synkar så bra för tillfället. Mycket på jobbet och mycket hemma. Idag kan jag tacka Mamma Scan för att det blir uthärdigt.

Det där med matlagning stressar mig något otroligt. Jag möte ofta i dörren av en son som håller på att svälta ihjäl, och 99% av alla dagar har jag inte haft tanke på att planera någon mat. Jag är lyckligt frånvarande från denna aktivitet hela dagen fram till jag kommer hem. Jag hade verkligen önskat att jag kunde vara en bullbakande mamma som lätt kunde fixa fram något av det vi har hemma. Men det går bara inte, eller jag har väl inte intresset. Men jag är väl bra på andra saker...
Det är som sagt rätt mycket nu. Vellinge imorgon (så där kul), träna på kvällen och Ullared rätt tidigt på fredagmorgon, samtidigt ska det planeras för sonens dagar, pust.
När jag är lite stressad kan jag lätt bli tjatig. Elliot sa precis att jag börjar bli "lite mormor". Mormor är fantastisk men det betyder att jag börjar bli lite traggig med allt mitt styrande. Tyvärr har han nog rätt.
nej, tillbaka till köket och tvätten, förhoppningvis blir det lugnt framåt åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar