Summa sidvisningar

tisdag 6 september 2011

Tummen upp......

......för skolans dag.

Idag har vi firat skolan. Lärarförbundet har gjort det genom att bjuda lärarna på vissa skolor på tårta. För min del var jag runt i Åhus.

Jan Björklund firade med att lova 2,6 miljarder  på mattesatsning och kateder undervisning. I vilken tid lever denna karl? Någon sa att det är karlen men väldigt liten framruta och gigantisk bakruta, jag håller med. Jag förstår att han tyckte det var bättre när han gick i skolan, det gör kanske många av oss, men för det kan man inte tro att det ska bli så igen. Vissa tycket t o m att det var bättre när man inte hade datorer och mobiltelefoner, men vad ska vi göra åt detta, förbjuda dem?
Tanken har väl aldrig förefallit honom att om man höjer lärarlönerna så får vi de bästa att vilja bli lärare? Nej, det är nog för mycket begärt

Under eftermiddagen har jag varit på nämndsmöte. Det började med en tyst minut för vår förra ordförande Sune Jonasson som tragiskt gick bort för några veckor sedan. Mycket tråkigt.



Ikväll ska Sverige vinna i fotbollen. jag vågar skriva SKA utan att sticka ut. Om vi inte vinner så är vi fan inte värda en plats i EM heller.

Fick förresten ett brev idag på jobbet....kärt barn har många namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar