Summa sidvisningar

måndag 5 september 2011

VISION?

Jag brukar tycka att måndagarna är rätt torra. Men idag har vår gamla TCO kompis, SKTF lyckats liva upp det lite, de har bytt namn i helgen Inte lite överraskad blev man när de bytt till VISION.

Ner i papperkorgen med det gamla

 Jag tycker det är ett något lustigt namn, eller olustigt. Att ett fackförbund abonnerar på ett ord som används av många kan nog ställa till problem för dem. Många har en vision, alltså något man i framtiden vill uppnå. Det är också väldigt vanligt i sammanhanget nollvision. Jag ler när jag tänker på hur min kollega Carina ska presentera sig när det ringer:
-Hej, Carina i/på Vision.
Hörs det inte lite konstigt?

Vi blev bjudna på Vision tårta

I vilket fall så hoppas jag att de lyckas uppnå den vision de har med namnbytet. Reklamen de fått har ju varit enorm. Det är väl inte namnet man brytt sig så mycket om, mer vad kalaset kostar. 20 miljoner med allt och bara festen i lördags gick runt på 4 miljoner, det kallar jag party. Man kan tycka det korkat av Vision att lägga så mycket på en fest, och i förhand förstå att det sticker i ögonen på vissa....eller är det ett smart drag. Tänk så mycket gratis marknadsföring de fick tack vare detta. Efter ett par dagar har man glömt sakfrågan men namnet har etsat sig fast.

Sommar igår, höst idag, man kan deppa ihop fullständigt. Tyckte inte det var någon idé att ha sommar kvar på balkongen så det åkte bort idag. Har föresten aldrig utnyttjat balkongen så lite som i år. De varma kvällarna med ett glas rött blev det inte mycket av. Men jag ger mig inte, det ska nog bli en hel del trevliga kvällar i höst också........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar