Summa sidvisningar

torsdag 1 september 2011

Sämst när det gäller

Jag hade inga större förväntningar på detta friidrotts VM sett ur svenska ögon. Att sen tävlingarna går i Daegu, Korea, vilket innebär skittider för oss gör inte det hela bättre. Men även om man inte förväntade något så fanns ju hoppet. Tyvärr har många av svenskarna visat att de är sämst när det gäller. Ta bröderna Arrhenius i diskus, de lyckades inte någon av dem att leva upp till sina tidigare resultat.
Ska vi vara ärliga kan vi sluta skicka kastare till stora mästerskap. Har de någon gång lyckats? Jo, förresten vi hade ju Rocky Bruch som bl a tog brons i EM -74. Som tur var så var inte dopingkontrollerna så utbredda då.


Men som den positiva person jag är så hoppas jag fortfarande. Emma Green tog sig till final och vi har Christian Olsson kvar....det kan fan inte gå sämre.

Idag kom jag och Carina på att vi hade ett gemensamt intresse, båda hade presenter att köpa. Ut på stan och vi hittade båda vad vi sökte.




Vad jag längtar till helgen. Det känns lite underligt jag har inget inplanerat. Tänk om det skulle bli sol så man kan ta en sista gång på stranden? Så är det någon som har något glamouröst att erbjuda denna helgen så står jag till förfogande............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar