Summa sidvisningar

måndag 26 september 2011

Där gick man igång


Anefur får både avgångsvederlag och pension


Jaha, då gick man igång direkt i morse. Denna mannen Mikael Anefur står inte långt upp på min "tycka om" lista. Han har fått både avgångsvederlag och pension, i mina ögon utnyttjat systemet. Jag är dock inte förvånad. Han befinner sig just nu mellan två jobb, tacka f..n för det. Jobbar han förlorar han ju del av sin pension. Han fick frågan:
Förstår du om det sticker folk i ögonen?
- Nej. Jag tror inte det gör det. Jag tror att folk har förståelse för att sådant här kan uppstå.

Här tror jag att han har FEL. Jag tror visst att det sticker i ögonen. Inte minst för att det är just han som hamnat i denna situation. Jag tror många i Kristianstad har i mycket färskt minne hur denna man hoppat hit och dit i politken, just för att få egna fördelar.

Efter denna irriterande morgon lektyr kunde bara dagen bli bättre och det blev den.

Förhandling på förmiddagen och lite exp arbete på eftermiddagen. Snart ska Elliot iväg på teater och då ska jag passa på att ta en power promenad och kanske slinka in på solariet, men bara kanske för det är ju så trist att sola. Ikväll ska vi bänka oss för att heja fram Jafet och Robin i Idol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar