Summa sidvisningar

söndag 18 september 2011

Helgen

Mys, god mat, mycket sömn, några glas vin, Åsa Nisse film, fikor och demonstration, där har ni min helg.
Denna typ av helg behövde jag, det har varit rätt livligt några helger nu så jag behövde lite lugn.
I fredags efter jobbet körde vi ner till in föräldrar i Åhus. Minn bror Jörgen och svägerska Eva kom vid 19,30, då blev det mat och vin. Alla var rätt slut så redan vid 23,00 kryp vi i säng och det hör inte till vanligheterna.
Eva och jag

Vaknade utsövd och redo för demonstration på lördagen. Lärarna kräver 10 000 kronor mer i månaden.

Jag är inte så j--la dum så jag tror att vi ska få det på ett bräde men vi menar vad vi fattas på lönebeskedet om man jämför med likvärdiga grupper i samhället. När man pratar lön lyser Jantelagen med ett starkt sken. Det är väldigt sällan någon unnar någon annan mer pengar.
Jag unnar ingen annan mindre pengar utan många ska också ha mer. Men nu är det lärarna som gör detta över hela landet. Jag hade gärna sett att fler underbetalde grupper i samhället gick samman och gjorde samma sak som vi.

Demonstrationen gick superbra. Vi var många och vårt budskap gick fram till de politiker som var där. Och de andra kan läsa om det i Kristianstadsbladet i morgon. Givetvis hade jag gärna sett att vi var fler som tågade. Vi var ca 350 personer men jag är övertygad om att det är fler än så som tycker att deras lön bör höjas.
Efter detta blev det en fika på Duvanders innan jag körde ner till Åhus igen. Där hemma hade de jobbat med trädgården och putsat fönster. Framför allt morfar tyckte det var skönt. Han är inte jätte pigg för tillfället. På kvällen bjöds det på Mormors berömda fläskfilé.
Hade hon haft med denna i "Halv åtta hos mig" hade hon sopat banan med de andra. För att tillfredsställa Elliot och Jörgen så såg vi på Åsa Nisse filmen, inga kommentarer, såååååå dålig.
Idag har vi bl a varit en runda på Matmässan. Tycker den är rätt futtig. Men Elliot köpte chips och är nu väldigt nöjd med att vi båda kan ta ett glas ut Bag in boxen ikväll

Veckan som kommer lär bli ett konststycke i logistik. Det ska hinnas med massor, bl a både Stockholm och Göteborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar