Summa sidvisningar

torsdag 2 augusti 2012

Födelsedag

Då är vi hemma efter ännu en "lillsemester", denna gången i Landskrona I tisdags åkte jag och Elliot över till Helsingör. Det kändes som forna dagar, dvs långa köer till båtarna och massor med folk på Helsingörs gator. Vi gick mest omkring och flanerade, åt en god middag och givetvis kallade lite affärer.
Kvällen ägnade vi hemma hos Jörgen, liggande i soffan, tittade på OS och krängde smågodis, mumsigt.
Igår gick jag upp tidigt med födelsedagsbarnet och drack en kopp kaffe, innan han skulle iväg och köra tåg vid 06.00. Jag som fortfarande kan skryta med att ha semester gick sen och la mig några timmar till.
Efter frukost gjorde jag och Elliot Landskrona. Elliot konstaterade att det inte fanns några "bra" affärer. Det tycker däremot jag, de har ju Gina Tricot.

Kinarestaurangen vi hittade för att äta lunch föll dock honom i smaken.

Jag hade lovat Jörgen en liten överraskningsfest, så eftermiddagen gick åt till att fixa mat. T o m en tårta blev det, hör absolut inte till vanligheterna att jag gör någon sådan. men då jag inte känner till något bageri i LA så fick det bli så.
Mamma, barn, barnbarn och svärson tittade in vid 18,00 och det blev en trevlig födelsedagsfest.


Jörgen är nu också ägare till en onepice. Min bror som ringde och grattade undrade om han verkligen gjorde sig i en sådan. Vet inte riktigt vad jag ska svara på det, men han tyckte den var väldigt mysig, men lovade att han kommer aldrig lämna huset någonsin med denna på.
Det tror jag inte heller, då får han minst hälla i sig hela flaskan Jack Daniels som han också fick.
Tydligen ingår det visst sort av syskonkrig när syskonen Duholm träffas (de yngre i allafall) igår blev det tårtkrig.

Visst underhållningsvärde för oss som lyckligtvis slipper vara med.
När alla gått hem myste vi ner oss i soffan med ett glas vin och våra onepice, slutet gott allting gott.
Den nyblivna 53-åringen skulle upp och jobba redan vid 05,00, så han fick nattas rätt tidigt. Vi andra två semesterlirare stannade uppe en stund till.
Nu är vi hemma igen....men bara för att klippa mig, tvätta, packa upp och.....packa igen. Nästa lillsemester kan jag inte skriva något om för det är en överraskning, risken finns att någon som ska överraskas läser här. Men imorgon bär det iväg igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar