Summa sidvisningar

måndag 13 augusti 2012

Då kom den dagen

Då verkar det som att dagen kommit. Dagen då den älskade sonen ska åka till Köpenhamn själv med kompisar för första gången. Innerst inne vet jag att detta kommer gå bra, men samtidigt kommer ångesten över mig....tänk om det händer något.
Ja, jag vet att jag kanske är lite löjlig men han har inte fyllt 14 ännu och det kan hända MASSOR. Först sa jag NEJ, när det visade sig att de andra (de är ett år äldre), skulle stanna fram på kvällen. I min värld ska man lämna Köpenhamn om man är 13-14 år innan det blir mörkt, och det är 18,52 tåget.
Ungdomar är ju inte dumma och han ville med så de fixade det med att de andra hänger med honom bort till stationen när han ska åka hem.
Vid sådana här tillfälle vill man gärna glömma hur man själv var i den åldern. Ni som läser detta och känt mig i många år vet att på den tiden var det inte aktuellt med något 18,52 tåg precis.
Jag säger bara stackars mina föräldrar, men det förstod man inte då, vad man utsatte dem för.
Det började redan sommaren mellan åk 7-8, när jag och en kompis åkte en vecka till Ibiza.


Vi hade kanonkul. Detta innebar att när jag slutade åk 9 åkte jag 3 veckor till denna party ö (en av veckorna själv)

Oj oj vad lajbans man hade. Visst råkade man ut för lite olika saker men det mesta gick bra.

Sommarlovet efter första året på gymnasiet ordande jag så jag kunde vara nere på Rhodos hela sommaren, ringde hem två gånger på tio veckor, fanns ju inga mobiler

Det visade sig vara så kul så sen ville man åka upp till Stockholm varje helg när man kom hem


Som om inte det räckte blev jag förälskad i en Italienare, och skulle då givetvis till Milano


Nu när man själv blivit förälder inser man hur j...vla jobbig man var och jag utsatte dem för en oerhörd oro.
Precis den oron ska jag uthärda imorgon och det kommer bli skitjobbigt.

Annars har denna måndag varit bra. Arbetade bara till 12,00 sen körde jag Elliot till Johannes och jag hämtade upp Annki för att fortsätta ner till beachen. En mysig dag helt enkelt.
Det ska bli fint väder imorgon också och jag ska bara jobba halva dagen. Men jag ska inte till någon strand utan istället sitta här hemma och vara halvt hysterisk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar