Summa sidvisningar

lördag 11 augusti 2012

Oh vad bra!

Sverige är i OS final i handbollen, helt fantastiskt. Jag kunde inte se det på tv igår men jag satt ute på Citadellet i Landskrona och med lurarna i öronen och följde det. När slutsignalen gick visade det sig att det var fler som gjort detta, för det utbröt ett jättejubel.
Jag befann mig alltså i Landskrona igår. körde ner rätt tidigt, det blev inget stranden men en mysig eftermiddag på Fiskargränd.


Efter en runda på stan och mat gick vi bort till Citadellet för att kolla in Uggla. Det blev en skitkul kväll. Mycket trevliga människor, och en Uggla som sig brukar. Solglasögonen på, och många nostalgilåtar. Han gör aldrig någon besviken. Personligen så tycker jag det är lite fjantigt att han kör med solglas i alla lägen men det är ju hans image, han ät trots allt 58 år.



Partystilen ;)

Efter konserten gick vi vidare till Speakers corner. Där upptäckte Jörgen att han rockat bort både plånbok och mobil. Där skulle kvällen kunna ändra skepnad och bli en lite tristare kväll. Men Jörgen rusade tillbaka och tro det eller ej men poliser som var kvar hade fått in både mobil och plånbok med allt kvar.
Med facit i hand skulle vi kanske inte firat detta med shots utan gått hem, men inte vi. Detta kan jag säga känns idag. Ikväll ska jag inte göra någotting som innefattar en ända promille alkohol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar