Summa sidvisningar

tisdag 21 augusti 2012

SVÅRT

Det där att vara förälder är det roligaste och mest underbara i mitt liv...men också det svåraste. Att vara förälder till en tonåring är om möjligt det allra svåraste. En tonåring beter sig inte riktigt som andra människor. Deras hjärna rent vetenskapligt är ju i en stor utvecklingsfas. Vilket kan få den att ibland gå på helvarv och ibland ta semester. Detta i sig är inte enkelt. En annan sak är att man idag måste ta, eller stötta många och svåra beslut. På min tid behövde man t ex inte bekymra sig i vilken skola man skulle gå i. Man gick helt enkelt i den som man blev tilldelad och oftast låg närmast. Jag kan inte svara på om utvecklingen gått framåt när man kan byta hej vilt som idag. Men det är dagens verklighet som vi måste förhålla oss till, men för föräldrar gör det inte livet alltid lättare.
Här hemma stod vi inför valet att byta skola eller fortsätta nu inför åk 8. Elliot ville och valde att byta. Under sommaren har jag inte tänkt så mycket på det utan det blir nog bra. Att flytta till en av kommunens största skolor och till en profilklass är trots allt ingen liten förändring.
Men imorse när det var dags var jag nog mer nervös än Elliot. Eller som han sa i bilen till skolan
-Men mamma, detta verkar vara en större big deal för dig än för mig.
Han hade nog rätt.

Efter första dagen på Fröknegårdskolan känner jag i hela kroppen att han VALDE RÄTT. Så nöjd och glad som han var när han berättade om dagen bådar väldigt gott.

För egen del har jag varit på Verksamhetsråd i Malmö. En bra dag, med bra diskussioner. Jag böjde mig även för majoriteten och gick med och åt lunch på SMAK. Det är inte min favvo restaurang precis. Alldeles för krånglig mat för mig.
Dagens meny såg ut så här.


Vad skulle man välja? Rötter i buljong gick bort direkt. Makrill med russin, nja. Det fick bli tupp

 Tuppen var väl helt okej, men ingen ny favorit
Över makrillen hade man placerat persiljerot, såg väl ut sådär


Ikväll har jag fixat wokade nudlar sweet chili, sonens favorit, det är han värd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar