Summa sidvisningar

fredag 17 augusti 2012

Popcorn och bio

Jag måste börja köpa lotter, tippa och annat som kan generera pengar. Jag har för första gången arbetat halv tid en vecka, och jag bara älskar det. Tänk om man kunde ha det så alltid. Nu är det bara mig förunnat veckan som varit. Om det ska bli mer av den varan så krävs det lite mer i kassan. Men det har varit fantastiskt skönt. Är nog något att fundera på till nästa sommar. Att ta några veckor helt ledigt och arbeta halvtid några veckor.
Vad gör man då när man har så mycket ledighet? Stranden har de varit ett par dagar och idag har jag unnat mig att ligga i soffan, tittat på film och slumrat om vartannat.

Alla som känner mig väl, vet att detta hade rastlösa jag inte klarat så länge. Och så är det säkert. För att inte bli helt försoffad har vi varit på bio i kväll, Snabba Cash 2.
Det var lite kul för sonen visste inte att jag bokade, utan jag kallade på honom och frågade om vi inte kunde hitta på något. -Vi kan väl poppa popcorn, svarade han.
Då var det verkligen läge, som den ömma moder man är att säga.
-Nja, ska jag ha popcorn så vill jag ha bio till, e det nått du kan tänka dig?
Vid sådana tillfälle tycker han att jag är en toppen morsa. Det är jag väl för det mesta. Men jag märker att snart 14 år gammal vill man göra mindre och mindre med sin mamma. Helt normalt.
Jag tyckte Snabba Cash 2 var bättre än ettan. Den var kanske i våldsammaste laget för mig, men det kändes som om man kände karaktärerna och storyn var väldigt enkel. Den helheten gjorde filmen riktigt bra. Men har man inte sett ettan ska man nog hoppa över tvåan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar