Summa sidvisningar

torsdag 23 augusti 2012

Gillar inte alls

Efter fyra dagar på arbetet känns det som om man inte haft semester längre. Väldigt vad snabbt man kommer in på banan igen.
Det är helt okej att jobba, men det där att gå upp på morgonen är ett litet helvete. Jag ÄR ingen morgonmänniska. Det kan väl delvis bero på att jag aldrig kommer i säng på kvällarna. Varje morgon jag släpar mig ur sängen tänker jag, "ikväll ska jag lägga mig tidigare". Men när klockan närmar sig 23,00 är den tanken som bortblåst.

I dag har jag varit på banken tre gånger, av olika arbetsrelaterade anledningar. Det stör mig inte så mycket, men något annat som stör mig är däremot denna invasion av tiggare som anlänt till vår fina stad.
Jag gillar inte alls när de sitter några meter från en uttagsapparat utanför banken, orakade, skitiga och räcker fram sin keps eller mugg och med bedjande ögon tittar långt efter mig. Ska jag känna samvetskval för att jag inte tar upp min börs och lägger några spänn där?
Nej, det gör jag inte. Min högst personliga åsikt är nämligen att denna invasion är mer organiserad än vad de vill att vi ska tro. Varför arbetar de annars i två timmars intervaller. Vid de tre tillfällena jag varit ute idag byttes det tiggare. En av de tiggarna som suttit där tidigare hittade jag rökande under Domus tillsammans med några andra som suttit där innan och då var den bedjande blicken borta.
Imorgon är det redan fredag!!!!! Tjohoo
 
Det fina med att jobba är att fredagarna är underbara. Vi ska tillsammans med Collianders ta tåget till Malmöfestivalen och gå runt där imorgonkväll. Vi fortsätter sen till LA för en myshelg med min favorit lokförare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar