Summa sidvisningar

söndag 26 augusti 2012

Väla eller ÖB?

Då har snart denna helgen sprungit förbi, väldigt vad det går fort.
Ifredags körde vi som vanligt med tema på jobbet. Jag kom ihåg det och behövde inte "böta"
Klänning/kjoltema
 
jag gick hem redan vid 14,30, packade, hämtade sonen och sen mötte vi upp Henric och Torunn Colliander på stationen för vidare tur till Malmöfestivalen
 
Vi hade "liten" fest på tåget ner. Denna bild är tagen innan Torunn fick ett halvt glas rödvin över sin vita tunika. Men det löste sig bra.

I Malmö var det fullt drag, massor av folk. Det småregnade lite och vi var hungriga men vi hittade ett bra ställe att äta på.
Killarna i en diskussion
 
Vi fortsatte sen kvällen på stan, med öl och annat gott.
Av någon anledning tyckte jag att just denna peruk satt som en smäck. Kan ha att göra med det vi druckit innan. Ska man va ärlig så är det nog inte mitt bästa inköp.
 
 

Efter en mycket lyckad kväll åkte Collianders mot Kristianstad medan jag och Elliot fortsatte till Landskrona. Väl där hittade jag en "trött" Jörgen i sängen. Hans after work på Sundsbussarna hade varit så trevlig så jag lät honom snarka vidare.

Igår gjorde vi inte så mycket på förmiddagen, av förklarliga skäl :))
På eftermiddagen skulle vi vara valpvakter till Aztrid. Vilken liten goding. Jag kan ha svårt för valpar när de är för hoppande och okontrollerade. Men lilla Aztrid var såå mysig.
Lugn och fin.

Man bara smälter
 På eftermiddagen åkte vi till Väla. Det stället gillar jag. Elliot gillar det när han får gå i "sina" affärer. Jörgen gillar väl det sådär.
På kvällen blev det kinamat och soffhäng, härligt.

Idag sov vi länge, åt frukost, sen var det dags för oss att tänka på hemfärd. Innan vi åkte tog vi en runda till ÖB. Här kan jag bara konstatera att Väla är mer kvinnligt medan ÖB är mer manligt. Jörgen tror jag trivdes bättre här.



 
För egen del köptes det bilvårdsprodukter. Denna helgen har jag insett att jag nog får vårda min lilla Mazda lite bättre.
 
Efter bilvård, matinköp och matlagning har jag nu hoppat i min onepice och ska vila mig i form inför nästa vecka.
 
Måste också passa på att tacka Alliansen för att de satsar 90 miljarder på försvaret och ett misslyckat flygprojekt. Det är PRECIS vad Sverige behöver. Mer sådant så har vi en ny regering nästa gång


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar