Summa sidvisningar

torsdag 16 augusti 2012

Jägarväckning

Det finns för och nackdelar med att ha "ihoppa" (man säger så i Landskrona) det med en jägare. Givetvis överväger fördelarna, som är massor. Men en nackdel är att man väcks av en bild på mobilen som visar  att Bambis pappa inte lever längre och utan kommer förvandlas till viltgryta. Jag får ju skylla mig själv, som sa
- Skicka en bild om du skjuter nått.
Men inte trodde jag att det skulle gå så snabbt

Måster erkänna att det finns inte mycket jägare i mig. Vissa ser mat i bilden. Jag ser ett dött djur. Jag har inget emot att äta köttet men jag kommer aldrig följa med på någon jakt, det är nog inget för mig.

Efter denna jägarväckning, har dagen flutit på i lugnt tempo. Lite arbete, 650 kronor fattigare efter att suttit i en stol, gapat, blivit pillad i tänderna i fem minuter och fått en flourtablett intryckt i munnen, det kallas det årliga besöket hos tandhygienisten.
I eftermiddag har jag och Annki varit vid havet, badade 2 gånger. Där emellan snackade vi skit och sov.

Läste precis Aftonbladet och undrar om det finns någon mer som är oerhört trött på den där Juliane Assange. Det har f..n skrivits spaltmeter om denna karlen. När han först kom på tal som Wikileaks grundare, tyckte nog alla att han var en rätt bra typ. Men herregud, vem orkar läsa mer om honom. Hela han är ett stort skämt. Den senaste asylhistorien är ju patetisk. Om han inte varit skyldig till sexbrotten i Sverige så hade han ju inte behövt hålla på. Snacka om att falla på eget grepp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar