Summa sidvisningar

torsdag 9 augusti 2012

Lite ringrostig

Idag lyckades jag pricka in rätt dag när jag hade tvättid. Detta gjorde att jag fick ägna några förmiddagstimmar med tvätt och OS tittande. Jag ÄLSKAR OS, jag gillar faktiskt de flesta sporter. Vissa sporter kan jag mer om och vissa mindre. Alla sporter har säkert sin charm. En sport jag har svårt att ta riktigt på allvar är hästdressyr, ballett dansande hästar till rockmusik känns lite fel. Jag vet att detta är en känslig fråga bland hästmänniskor. Mitt förslag är därför att man i framtiden kanske skulle fundera lite i den den olympiska kommittén. Det finns ju massor av sporter där djur är inblandade, man skulle kunna ha speciella OS för dessa. Då tänker jag på:
Hästar
-dressyr
-hoppning
-fälttävlan
-rodeo
m fl

Hund
-agility
-rapporthund
-draghundssporter
m fl

Övriga
-brevduva
-elefantpolo
m fl

Jag är fullt medveten om hur kontroversiellt detta är men med tanke på hur okunnig jag är inom djursporten så sticker jag ut näsan lite (kan alltid få igång någon)

I eftermiddag slet jag mig från OS och bestämde mig för att göra en av de andra sakerna i livet som jag är riktigt bra på, Fika på stan.
Kände mig lite ringrostig nu efter sommaren. Men fast jag inte tränat på längegick bra. Först blev det fika med Annki och Elliot på Fenix.


Lite shopping, sen blev det fika på House of Bagels med Annki


Skönt att känna att man kommit igång igen efter sommaruppehållet.

Imorgon hoppas jag att det är soligt och varmt. Jag ska nämligen till Landskrona och besöka världens häftigaste lokförare ;). Vi har tänkt oss en heldag på stranden innan Magnus Uggla på Citadellet. Kan bara bli super!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar