Summa sidvisningar

torsdag 30 augusti 2012

Lurad eller??????

Kul...då kom hösten redan. Undrar hur länge man ska palla bo i detta nordliga land när man älskar sol och värme. Jag tycker det blir mindre och mindre av den varan för varje år som går.
En sak som är väldigt positiv är att det snart är helg och om en stund kommer Gunnel hit och vi ska dricka lite vin och klämma i oss ost och kex, men framför allt sladdra!!!!!!

Jag måste bara undra om fler har upplevt det här att någon försöker ta över ens liv?
För några dagar sedan ringde en dam från Sparbanken 1824 hem till mig och sa att jag inte varit på ekonomisk rådgivning på länge. Okej tänkte jag, ska man göra detta med vissa intervaller, som mammografi ungefär. Det hade jag helt missat. Jag frågade om de tyckte jag behövde det.
Ja, svarade damen, det kan vara bra ibland att se över sin ekonomi.
Till saken hör att jag känner att det är inte så mycket att se över precis (som lärare vet väl alla hur illa det är ställt).
Men i vilket fall som helst lyckades hon övertala mig att gå dit på rådgivning nästa torsdag.
Nu trodde jag att det liksom var klart.
Igår när jag kom hem låg där ett brev från banken där de hälsade mig välkommen och där de informerade mig om vad jag skulle ta med mig.
Herregud, kände jag då, vad har jag gett mig in på
Jag skulle plocka fram och ha med ALLA pensionspapper, deklaration, alla konton jag hade i andra banker, värdepapper från andra banker m m.
Plötsligt är jag inte ett dugg sugen på att gå på rådgivning. Givetvis kommer man vilja att jag placerar allt jag äger och har i Sparbanken (annars hade man inte ödslat tid på mig).
Jag har sagt att jag ska gå dit så det kommer jag göra, men jag kommer då inte ta med allt det de vill se. Det tar fram lite av mina sämsta sidor när jag känner mig utnyttjad.
Hur många har inte fått det där samtalet från någon försäljare
Hej Birgitta, jag heter NNNN och ringer från NNNN. Jag undrar om du har NNNN.
För en tredjedels sekund tror man att de som ringer verkligen är intresserade av mig. Men man förstår alltför snabbt att de bara vill sälja något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar