Summa sidvisningar

söndag 19 augusti 2012

Sommar igen

Då var sommaren tillbaka, eller rättarsagt nu är sommaren här. Om så bara för en dag så har det varit superskönt med en dag uppmot 30 grader, och dessutom varmt i vattnet. Jag har badat i massor (t o m utan att vara kissnödig).
Denna söndag har alltså gått i sommarens tecken.


Gårdagen ägnade jag åt sonen. Lyckades muta honom med mig upp istan för att han behövde ett par jeans. Kan låta enkelt men hans klädinköp framkallar de sämsta sidorna hos oss båda. Hans attityd som starkt visar att han vill inte prova, inte köpa eller överhuvudtaget vistas i en klädaffär gör mig närmast tosig. Det har många gånger slutat med att vi båda lämnat affären skitsura.
Men igår gick det bra. Efter tre par provade jeans stod det klart att ett av paren satt PERFEKT!!!!
Jippi, efter det var han absolut värd en middag på Trendie. Av bara farten fick han sen slingor i håret också.



Igår kväll var jag hemma hos Agneta och åt kräftor. Jättegott och trevligt. Senare tog vi en taxi in till stan och besök på BA och Harry´s, också trevligt.

Senaste tillskottet i Agneta´s kattfamilj


Det blev en lagomkväll som gjorde att jag inte känt av det idag, hade ju i tankarna att det kunde bli stranden idag.

Nu känner man sakta men säkert att arbets/skol livet kryper ifatt oss. Imorgon börjar liksom jobbet på riktigt, slut med halvtiden. På tisdag börjar Elliot skolan.

Lite vemodigt att denna sommaren snart är över. Tur man har ett jobb man gillar och för Elliots del väntar nått nytt, spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar