Summa sidvisningar

torsdag 15 september 2011

Tänkte inte på det

Idag stod en tur till Malmö på programmet. Riktigt skönt att få en stund i tåget.


Fick dock uppleva en sak på tåget som var mindre trevligt. Den unga killen som satt framför oss hade missat att det kort han köpt hade gått ut dagen innan. Alltså där satt han utan giltig biljett.
-Jaha, sa konduktören och plockade fram sitt "bötesblock" utan ett ord.
Killen som var väldigt försynt sa inget. Vi såg då att hon skrev ut en böter på 800 kronor. Här började jag gå igång. Dels för att hon inte sa något till killen, utan såg faktiskt ut som om hon njöt lite av situationen. Och dels för att detta belopp är ju ungefär vad Ola Lindholm fick för "ringa" narkotikabrott. Med detta menar jag inte att regler inte är till för att hållas, men lite medmänsklighet kan ju aldrig skada. Och visst är summan helt enorm för detta "brott".
Det var fler än jag som tyckte detta var förjävligt och killen hade tårar i ögonen. Det slutade med att en dam som hade köpt nytt kort men hade en dag kvar att åka på sitt gamla, gav killen det,och vi uppmanade honom att snabbt överklaga och då visa upp att han minsann hade giltig biljett.
Vi hade dagen på vårt regionkontor och som sig bör så intog vi lunchen på restaurang SMAK, som enligt min smak inte är någon höjdare. Skitdyrt och konstiga rätter. Jag fick Multe????? Det var tydligen en fisk som inte smakade någonting. Vad är det för fel på spätta och torsk?

På väg tillbaka till tåget kunde vi inte låta bli att besöka bl a Gina Tricot. Jag köpte lite allt möjligt och även en klänning.
Min dunder sköna kollega Camilla var med och vi är väldigt olika. Hon är betydligt med jordnära, ordentlig och praktisk än jag. När jag visade klänningen för henne sa hon.
-Men oj, den ser inte särskilt skön ut och är du inte rädd att du får typ eksem av dragkedjan????
Haha....tänkte inte på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar