Summa sidvisningar

söndag 8 maj 2011

Sommaren i city

Att bo i lägenhet i city på vintern har många fördelar, skottningen sköts av någon annan, behöver inte bekymra sig om elprisrna, detta är några av dessa. Men att bo i lägenhet i city på sommaren, tror nog de flesta har många negativa aspekter, t ec trädgård, grillning, uterum mm. Som den positiva människa jag är så kan jag faktiskts se bort från dessa och även vända på det lite.
Först det här med trädgård.
Nu har jag det så bra tt jag har trädgård utan för balkongen, men jag har också en annan trädgård, nämligen Tivoliparken. Denna ljuvliga oas som spritter av människor när det är sol och fint väder. Gräset klipps av någon annan och blommorna planteras av skattepengar, och jag kan bara njuta.
 I vilken annan trädgård kan man få konserter och strandhugg gratis eller för en ringa peng?

 Det jag saknat är uterummet. Men även detta är fixat med skattepengar till fördel för oss i city. Detta är verkligen ett kanonbygge. I vilket annnat uterum kan man träffa mycket folk, köpa kaffe, kaker och lättare måltider och någon annan städar upp smulerna?
Idag har jag bedrivit 3 timmar i mitt uterum tillsammans med Annki och Gun

 
 Det ända som skattepengarna inte riktigt kunnat fixa för oss i city är en stor grillplats, men det kanske kommer. Tills dess fungerar elgrillen på balkongen utmärkt.
Om en vecka har jag landat i härliga Turkiet och två veckors avkoppling kan då börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar