Summa sidvisningar

torsdag 13 juni 2013

Luktar skit

I dag inleddes rättegången mot Robinson-vinnaren och förre riksdagsledamoten Jan Emanuel Johansson som står åtalad för ekobrottslighet. han har tjänat en förmögenhet på sina olika privata behandlingshem för ungdomar som han byggt upp och sedan sålt för sammanlagt 223 miljoner kronor.
Hans advokat i denna härvan är Thomas Bodström, just den Thomas Bodström som själv gjort ett miljonklipp på aktier i friskolekoncernen Pysslingen där han också haft en styrelseplats.
Detta är i sig inget konstigt, men när man tänker på att dessa två män varit aktiva socialdemokrater blir det genast konstigare.
Ännu en gång måste jag inse att alla står sig själv närmast. Att vara aktiva i ett parti där man vill få bort vinsterna i välfärden samtidigt som man själv skor sig just på detta är inte särskilt snyggt. Eller rättarsagt, det det luktar riktigt skitäckligt om dessa två..........



Idag skulle ju Elliot få linser, tyvärr så hade de inte hans styrka hemma. Men den som väntar på något gott........

Här hemma fick det bli en önskemiddag, hemmalagad pizza

Innan jag tar tag i strykningen ska jag ägna mig åt en av mina nya ovanor, att sova en stund i soffan. Det är riktigt skönt med en powernap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar