Summa sidvisningar

måndag 17 juni 2013

Smart trick



 En helt vanlig måndag och eb helt vanlig arbetsdag. Med risk för att verka gnällig, men jag vill vara LEDIG NUUUUU!!
Inte för att jag inte trivs på mitt arbete, för det gör jag. Men i detta väder ska man inte sitta inne och uggla.
Ikväll har jag varit hemma hos min moder och fikat och hjälpt henne lite med sin dator.
Denna underbara utsikt har hon från sin terrass.
Det slog mig när vi satt och pratade om vilka hon träffar när hon är ute och går att i hennes generation och bland personer med rullator är det lite som "hundtricket", fast med rullatorer i stället för hundar. De liksom dras till varandra, har man rullator har man något gemensamt. Man stannar till och börjar först snacka om vädret sen övergår det ofta till sjukdomar och vips så har man en ny kompis, smart trick.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar