Summa sidvisningar

måndag 28 februari 2011

Om jag bara vetat

Då var veckans måndag avklarad. den har gått bra. Lite lagom att göra på jobbet så vi kunde kolla lite på skidorna också när damerna körde. Från och med nu spelar det ingen roll för mig vem  som vinner, vilket land de kommer ifrån, bara inte från Norge. Imorgon blir det körigt att kunna kolla in loppet för det är mitt i vårt styrelsemöte. Får ha mobilen lite diskret i knät.
En sak har jag fått reda på idag och det är varför en av mina kolleger aldrig svarar i sin mobil. Jag tänker inte namnge denna för det kan upplevas som kränkande. Men jag har många gånger varit lite lätt irriterad på varför hon, det är en hon, aldrig svarat.

Jag kommer inte visa irritation fler gånger, utan snarare medlidande. Det visade sig nämligen att hon visste inte hur man gjorde när man svarade. Efter att jag hjälpt henne att läggsa in en ringsignal som hon hörde så ringde det på hennes telefon i eftermiddags. Då hände något märkligt, plötsligt utbrister hon.

-Hjälp, hur gör jag när jag svarar?

Här har vi alltså problemet, ingen hade visat henne hur hon svarade. Tänk så många onda tankar hon kunde sluppit om vi bara vetat. Nu vet vi, och i fortsättningen kommer jag vara hennes egen lilla Florence Nightingale och hjälpa henne med det hon behöver för att bli vän med sin mobil. Ibland känns det skönt att "komma ut" med sina problem. nu kan det bara bli bättre.


Jag vet vilken låt vi kommer skicka till Tyskland, den är skitbra!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar