Summa sidvisningar

tisdag 1 mars 2011

Känslig

Tänkte jag skulle beställa nya glasögon. Hade kollat in att Direkt optik hade, köp 3 betala för 2 från 3 495.-
Det lät bra så jag gick in idag för att kolla vad det verkliga priset för mig skulle hamna på. Jag förstod rätt snabbt att 3 495.- inte skulle bli mitt pris. Efter att tjejen kollat och bläddrat lite i olika glaskataloger sa hon att priset kommer bero på hur känslig jag är för glasens tjocklek. Jag är extremt känslig för glasens tjocklek.

Om jag skulle kunna tänka mig att se ut som killen på bilden skulle det bli ca 5 500.-. Är det ett skämt eller?
Skulle jag nu hellre vilja ha tunnare glas som passar till bågen så blev det ca 7 200.- om jag valde en billig båge. Vad trött jag blir. Jag hade tänkt mig en snygg båge med snygga glas. Vad det skulle kosta  orkade jag ens fråga om.
Det hela slutade med att jag nu har en tid beställd till nya linser istället.

På torsdag ska jag och Elliot äntligen klippa oss. Om någon tvivlar på att det är behövligt så titta på bilderna, så förstår ni. DET ÄR DAGS


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar