Summa sidvisningar

söndag 27 mars 2011

Var tog kvinnorna vägen?

Nu är det verkligen vår, jag känner det i hela kroppen och det känns sååååååå bra. Idag hade jag inga speciella planer mer än att jag skulle ut i det fina vädret.
Jag bestämde mig för att promenera bort till Arenen och kolla på SM slutspelet för flickor -96 i handboll. Krstianstad HK hade tagit sig till bronsmatch. Tyvärr lyckades de inte besegra Önnered. men att bli fyra i hela Sverige är skitbra. Där var många jag kände så jag stannade kvar över finalen också, som gick mellan Lugi och H 65.
Här blev det H65 från Höör som tog hem det. De var en riktigt bra match men H65 var överlägsna och blev därmed Svenska mästae, Grattis.

Hade jag nu stannat så länge så fick jag inte missa prisutdelningen.

En härlig eftermiddag har jag haft.......MEN, vart tog alla kvinnor vägen???
En sak som slog mig var att nästan alla tränare i dessa flicklag var män. Sofia Ravhed i Kristianstad HK är ett lysande undantag.
Jag känner inte till vilka kvaifikationer som krävs för att träna flickor men jag tror inte på att det är något som inte även kvinnor skulle klara av. Något som jag VET att kvinnor klarar av är organisation och prisutdelningar. Men var var alla kvinnor när det var dags?
Så här såg det ut när det blev skarpt läge för prisutdelning, bara män. Inget mörker över dessa för de skötte det bra. Men visst är det bedrövligt att det inte finns några kvinnor med, helst när det rör sig om flickidrott. Jag tänker inte skylla på någon, detta är bara ett konstaterande och man kan fråga sig:
Släpps inte kvinnorna fram?
Vill inga kvinnor ta plats?
Vad gör man åt problemet?

Nu ska jag som enda kvinna i detta hushållet ta tag i tvätten................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar