Summa sidvisningar

onsdag 9 mars 2011

Det är mycket nu

Nu går det i ett, har varit mycket arbete de senaste dagarna. Igår var det tillika internationella kvinnodagen, så töntigt enligt mig. En enda dag ska kvinnorna få all fokus och synas i tidningar och andra media. Menar man med det, att alla andra dagar är männens? Man ska tydligen som kvinna uppvaktas med blommor denna dagen också. Jag för min det nöjer mig inte med någon blomma, jag vill tjäna generellt lika mycket som de svenska männen, inte som idag 10% mindre. 2011 i Sverige är det ynkligt att vi inte kommit längre i denna frågan. Som sakt det räcker inte med en dag för min del.
Igår kväll hade vi årsmöte. En välbesökt tillställningar med sedvanliga årsmötesförhandlingar, tal av Maria Rönn som sitter i vår förbundsstyrelse, mat och utdelande av 2011 års Pedagogpis.

Jag säger ett stort GRATTIS till Anna Niklasson och Mia Lindström som arbetar på Önnestads förskola.

De fick priset för sitt arbet med matematik. Nu är de 20 000 kr rikare.

Idag har det varit rätt mycket att fixa med efter årsmötet. Efter lunch satte jag mig i bilen och körde mot Hässleholm.


Jag är med i valkretsens valberedning och det var dags för oss att sätta ihop ett förslag på olika poster. Det gick bra och som väl var kunde vi se slutet på skidskyttet där. Snyggt jobbat Helena Ekholm. Och ingen norska på långt håll.

Ikväll kommer jag inte undan, det blir spinning. Jag tycker inte det är särskilt kul men skönt när det är gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar