Summa sidvisningar

måndag 21 mars 2011

Konkurens???

När jag vaknade i morse var den gamla förkylningen som ny, visst är det härligt med återvinning? Men det var bara att ta sig i kragen och gå til jobbet. Det är förvisso lite lättare när det är plusgrader och luktar lite vår.
Idag har det mest varit lite fixande inför stundande planeringsinternat ons-fre. Det är en hel del som ska tryckas upp och packas ner.

Blev också lite glad när jag läste i "bladet" att man äntligen uppmärksammat den icke konkurens som finns i denna stan när det gäller uteliv. Det är rent ut sagt skittråkigt när man går ut i stan och all mat kommer från samma ställe, och inte alltid så god heller. Eller när det bara finns ett ställe, Yllan, som ordnar alla större arrangemang.

När det gäller Yllan hoppas jag att de ansvariga någon gång tar sig till en större stad och ser hur man gör när man hanterar  t ex julbord med artister. För min del har jag tröttnat på att man först ska köa för att hänga jackan i ca 45 minuter, sen ska man vänta på att beställa dricka en halvtimme, om man  nu överhuvudtaget kan göra det. Annars för man köa vid baren en bra stund. Under tiden har det övriga sällskapet ställt sig i mat kön. När de har hämtat man så kan vi som beställde dricka hämta vår mat. Det tar då en bra stund för då har tallrikarna tagit slut. När vi väl är framme vid bordet igen har övriga ätit upp för länge sedan. lite trist då vi betala de 599 kronor för att få en trevlig kväll tillsammans. Nej, det är inte okej, här behövs verkligen konkurens. Som väl är så brukar showerna vara riktigt bra. Synd att inte helheten håller måttet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar