Summa sidvisningar

måndag 7 mars 2011

Livskvalitet

Att gå hemmifrån en måndags morgon och ha ett genom smutsigt hem. Komma hem åtta timmar senare och det skiner och luktar rengöring, det är livskvalitet. Fasen vad jag är lycklig över denna prioritering i mitt liv.
Måndagen har annars flutit på i makligt tempo. Fixat och donat inför årsmötet imorgonkväll.

Det känns så härligt på jobbet nu när Britt-Inger har bestämt sig för soppor två månader framåt. Jag som fortfarande äter soppor på lunchen behöver då inte känna mig så ensam.



Det är ingen runt bordet som frestas av vår mat. Trots att jag piffar till min soppa med lite dinkelknäcke.
Kvällen som ligger framför mig kommer inte bestå av några fantastiskt, glamourösa upplevelser. Snarare av att laga middag och sen sjunka ner i soffan en stund och njuta av mitt renstädade hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar