Summa sidvisningar

fredag 4 mars 2011

Halvblind

Idag var tanken att jag åter skulle få en ungdomlig syn. Sedan ett par år tillbaka har jag tvingats ha progressiva glasögon. Vill inte tro att det har med åldern att göra men får nog erkänna det ändå. Jag har under flera år haft linser, men de snare åren har jag varit tvungen att ha "läsglasögon" på nära håll öven när jag haft linserna.
Men nu var det dags att ta bort detta problem. Meningen är då att man ska ha en lins som man ser på långt håll och en man ser på nära håll.


Efter att ha provat i två timmar inser jag att detta var inte så lätt. Det hela innebär att jag ser varken bra på nära eller långt håll. När jag gick genom stan var jag rädd att jag skulle träffa någon jag kände för risken var stor att jag inte sett personen. Man säger att hjärnan måste vänja sig vid detta och det kan ta ett par veckor. För egen del är jag rädd att min hjärna inte är mottaglig för denna förnyelse. men jag får dem på tisdag och givetvis ska jag ge det en chans. Men alla ni som känner mig som jag träffar på ska veta att jag är inte högfärdig om jag inte hälsar, jag ser er inte.

Fredagkvällen ligger framför mig och jag njuter.

1 kommentar:

  1. Jag har haft linser av olika styrka i flera år. Min förra optiker som jag haft sedan jag var 7, tyckte det var kul att pröva olika nyheter. Men det har varit svårt att förklara för andra optiker sedan han lämnade mig. Vadå´ en optiker ska väl finnas i hela ens liv. Men olika styrker på linser är toppen.
    Eva Ståhl/eva.stahl2@telia.com

    SvaraRadera