Summa sidvisningar

tisdag 14 oktober 2014

Skärpning!!

 Sexpack, fyrpack, trekant, man kan kalla precis vad som helst. men det som nu utspelar sig bak den politiska scenen i Kristianstad är mest farsartat. Jag vill inte vara med den, och ska den vara med så vill inte jag, så jä....la omoget. Som politiker är man förtroendevald, inget annat.
Just nu känns det som om det viktigaste bland de ev styrande är få så bra post som möjligt och med det så bra inkomst som möjligt. Vi pratar här om en lekstuga och revirpinkande hos en handfull, de flesta män i övre medelåldern (läs de flesta inte alla).
Utan att avslöja vad jag röstade på så kan jag dock säga att om jag röstat på det partiet med stort M, då hade jag varit grymt besviken på hur man nu efter valet förvaltar min röst.
Nej, politiker i Kristianstad, nu är det dags att sluta leka och komma fram med något som kan vara hållbart i längden. Det kräver jag som medborgare! 
Förövrigt har jag haft en lugn dag. Det var länge sedan sist. En hel dag på kontoret är så gott. Att hinna med allt man annars bara måste lägga åt sidan. Nu kan jag ta morgonflyget till Stockholm imorgon med vetskap att inte högarna växer 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar