Summa sidvisningar

tisdag 7 oktober 2014

Blä...höst

 Fy vad höstigt det varit idag. Gillar inte alls detta mörker som börjar lägga sig över landet. Spär man sen detta med blåst och regn då har man plötsligt riktig höst.

Vilken tur att man har facebook, då får man reda på att man har namnsdag idag. Något jag säkert annars missat.
Så Grattis alla Birgitta och Britta. För egen del blev firandet några klädinköp i Malmö.
Dagen har alltså bedrivits i Sveriges tredje stad. Verksamhetsrådet hade träff. Man skulle nästan kunna tro att lunchen var beställd för att passa mig som hade namnsdag, Raggmunk och fläsk. En riktig festmiddag, husmanskost ska inte föraktas.  
Regnet smattrar, blåsten viner och det känns redan som natt, då tror jag att jag ska plocka fram höstens bästa vän när man ska mysa till det...min onepice. Får dock lova sonen att inte ens öppna om det ringer på dörren, han tycker inte att jag är så snygg i den dressen, jag håller med........ 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar