Summa sidvisningar

lördag 11 oktober 2014

Jag klarade inte att stå emot

 Man kan inte annat än förundras över fenomenet Ullared, Gekås. Denna organisation som råder där trotts rent hysteriskt med köpsugna människor. Igår var där mycket folk men framkomligt och det blev rätt mycket shopping.
Men efter fem timmar i varuhuset var det skönt att komma till vandrarhemmet, ta av sig skorna, äta och umgås.
Men någon större vila blir det inte när man ska handla billigt. Kvart i sju var det uppstigning och utanför låg dimman tät 
 Frukostbuffé inne på Gekås och ytterligare några "måste" köp, sen gav jag och Anki upp och tog en öl på Harry´s för att invänta de andra.
Den syn som utspelade sig utanför fönstret är helt sjuk. Undrar om detta finns någon annanstans i världen. En kö som ringlade sig säkert 400-500 meter. Alla står snällt kvar i kön och verkar tycka att det är helt okej att behöva köa mer än en timme för att komma in i ett varuhus där man knappt kan röra sig och än mindre ha möjlighet att hitta det man ska ha.
Jag tror jag hade vänt om det varit jag. Nu har jag dock så mycket "rutin" så jag klarar att hålla mig borta de dagar när det är som värst.
Innan vi lämnade Ullared bokade vi in oss på hotellet till våren, det gäller att vara ute i tid.
Ingen Ullaredsresa utan fika på Tajes på hemvägen, en kär tradition. 
 
Detta blev även trippen då jag föll för grupptrycket. Jag tillhör den skaran av människor som inte prioriterar mysfaktorn. Jag anser att oavsett hur många värmeljus man än tänder så blir inte hösten och mörkret speciellt roligare.
Fast idag har jag övertygats om att man bara "måste" ha blockljus för att lätta upp det hela. När då alla köper massor med ljus så känner jag att jag klarar inte stå emot. Detta resulterade i att jag hade en halv kass men blockljus i olika färger med mig hem.  
  Nu har jag invigt det hela (lurades på stenarna också). Ja, vad ska jag säga............visst är det kanske något mysigare, men även mycket svårare att se vad man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar