Summa sidvisningar

måndag 6 oktober 2014

När katten är borta

 När katten är borta och jobbar på annat håll då ställer de fina kollegerna upp och skruvar möbler så att återkomsten blir njutbar. Nu fattas bara gardinerna, sen är det snart klart.
Hoppas innerligt att någon "annan" vill ta sig ann gardinstöket, det är verkligen inte min grej.
Alla som nu tycker det är charmigt med gatumusikanter ska nog sluta läsa här. 

Jag pallar inte dessa. Tänk er själva att behöva arbeta en hel dag med temat ur Titanic spelande på fiol och dragspel. Det är ingen lek.
Att ha dessa spelemän direkt under sitt fönster kan knäcka den bäste. Är det verkligen ok att spela var som i en stad. Det borde i alla fall regleras så de byter plats varje dag. Detta är helt klart ett arbetsmiljöproblem. Kanske tur att arbetsplatsen är Malmö för min del imorgon. Ja.....jag vet att jag är gnällig, men det står jag för. 
Oj höll på att glömma det härliga ljudet av pålning som man sen möts av hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar