Summa sidvisningar

lördag 25 oktober 2014

Lite småvinster

 Vad snabbt det blev lördag, men tiden går ju fort när man har roligt. Igår var en riktigt bra dag. Lite jobb, utvecklingssamtal med sonen, sen partaj på kvällen.
Jörgen dök upp vid 16,00 och sen mötte vi upp herr och fru Colliander på Olearys innan det var dags för IFK dragning på Kvarnen. Man hade roddat med storbildstv så vi skulle kunna så Lugi-IFK samtidigt. Men alla vet väl nu hur det blev. Jäkla tur att det fanns människor på plats som kunde ta tag i den uppkomna situationen.
Några stora pengar vann jag inte men det blev faktiskt en Tassimo kaffemaskin och ett brandgult "fat". Så jag är helt nöjd.
Lite jobbigt dock när vi kom till BA efteråt. Inte varje dag man går ut på puben i sällskap av en kaffemaskin.
 Vi sov länge idag sen gav jag mig iväg för att välja ut tapeter och kakel till huset i Åhus. Brorsan hade även inköpt massor av lampor. Det är rätt mycket kvar men jag längtar massor nu till det är klart och man kan börja med det som jag tycker är kul, fixet och piffet. Sen kan man äntligen åka ner och bo där nere några dagar då och då och umgås med lite Åhusfolk.
Jörgen tog farväl vid 15,30 och körde hemmåt. Jag och Elliot var då hungriga så vi satte oss på HB, åt och snackade med lördagsbrudarna.

Ikväll ska jag ta det lugnt. En cykelrunda bort till Anki och umgås med partybrudarna blir det nog, men när de drar vidare ska jag dra hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar