Summa sidvisningar

söndag 26 oktober 2014

"man vill inte gifta sig"

 När filmexperten Elliot säger till mig att jag ska se en film för den skulle passa mig, då gör jag det.
Så nu har jag sett Gone girl. Den var riktigt bra. Inte alls så läskig som David Finchers filmer brukar vara, som t ex Seven. Jag gillar ju filmer där det "böljar" mellan vad man ska tycka eller vem som är "boven". Denna gjorde det. Den var inte så spännande men klurig...man gillar henne, man gillar honom, man ogillar honom för att efter fem minuter ogilla henne. det är som Elliot sa när han sett den.
-När man sett denna filmen så vill man inte gifta sig.
Jag ger Gone girl fyra popcorn av fem.

Idag har jag haft en riktig slappedag, inte mycket jäkt här inte. Men lite har jag ändå åstadkommit. handla och fika hos mamma.
Fixande inför lovveckan fick det också bli. Med Elliot hemma en vecka utan skollunch då behövs det mycket mat.  Nu har jag kommit en bit på vägen.
Känns som om nästa vecka bli rätt lugn. När det är lov så minskar akututryckningarna på jobbet och jag får möjlighet att läsa och jobba mig ikapp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar