Summa sidvisningar

måndag 30 april 2012

Valborg

Vilket sommarväder!
Idag har jag insett att jag är rätt person på rätt plats. Nu pratar jag om trädgårdsarbete. Jag är så lycklig över att jag inte är ägare till en jätteträgård med massor av gräs, blommor och buskar som måste fixas till nu på våren. Jag är full av beundran över de som pallar med detta. Att varje ledig stund påta omkring i landet. Jag är det definitivt inte.
Idag skulle jag "pimpa" min balkong. Jag var fullt övertygad om att detta var mitt dagsnöje. Skulle också köra och köpa lite blommor. Efter att ha lämnat Elliot hos Linus, messade jag Annki, och vips, så blev jag sittande där i tre timmar med en kopp kaffe.
Resultatet blev, en blomma på Maxi och snabbpimpning av balkongen. Hade jag nu haft en jätteträdgård att ta hand om så hade jag ju "missat" denna trevliga kaffestund.

Men jag är rätt nöjd ändå. Grillen fungerade och det lär säkert bli en hel del stunder där ute under våren.
Ikväll är det Valborg, då ska man ge sig ut och titta på bål. I år skiter vi i det. Jag och sambon myser ner oss i soffan i stället och ser en bra film.
Men till alla er som gör något annat, TREVLIG VALBORG!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar