Summa sidvisningar

torsdag 3 april 2014

Gör om och gör rätt

 1992 när den borgerliga regeringen inskaffade friskolereformen så hoppas jag att man inte kunde se in i framtiden och ana att det skulle bli som det blev.
Jag pratar inte om att andra aktörer än kommuner ska få bedriva skola, det har jag ingen åsikt om bara den bedrivs efter de regler som gäller de kommunala alternativen.
Jag pratar om VINSTEN.
Nästan varje dag kan man läsa om vinstuttaget. Senast i raden är utbildningsföretaget Academedia. 333 miljoner under förra året blev vinsten, en vinst som man även på ett kvalificerat sätt skatteplanerat med. Detta är en vinst av mina skattepengar som jag tror ska gå till skolan, till våra barn och elever.
I många kommuner har man tvingats höja skatten 2014 för att klara av vår välfärd....samtidigt tar Academedia ut denna gigantiska vinst. Jag tycker Sveriges skattebetalare har full rätt att vara förbannade och känna sig lurade. Jag skrev förra veckan att jag inte vill att mina skattepengar ska gå behöva bevaka medelålder män när de har lekstuga (går på fotboll). Jag vill verkligen inte heller att mina skattepengar ska gå till att göra några rika finansplanerare ännu rikare. Gör om och gör rätt....tror svenska folket fått nog nu.

Jag har också träffat politiker idag, Barn och utbildningsförvaltningens presidium. Vi pratade dock inte vinstdrivande skolor utan annat som rör Kristianstads skolor

En "spaning" efter denna träff är, i sommar är det rutig skjorta som gäller. Av sju karlar, var det sju rutiga. En klar vårtrend. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar