Summa sidvisningar

tisdag 1 april 2014

Lurad?

 Tror inte att jag blivit lurad idag, inte lyckats lura någon annan heller.
Måste berätta om det året jag blev ordentligt lurad. Tror det nog är ca 25 år sedan, jag bodde på Norr och arbetade på Hemhult. En morgon vaknade jag och läste i Kristianstadsbladet att just denna morgon mellan 5,30-6,30 så hade det blivit ett fel på våra Minuten maskiner. Man fick ut dubbelt så mycket som man knappade in men det drogs bara hälften. Gissa om jag blev snabb, skulle börja jobba 07,00, men innan halv sju var jag vid banken.
Jag förstod snabbt att jag blivit lurad och att jag inte var den enda, men jag skämdes som en gris och det året berättade jag inte det för någon.

Men idag har jag klarat mig, om nu inte den första timmen på Barn och utbildningsnämndens möte i nya Rådhuset var ett skämt.
  
Som synes så var i vi ett STORT rum där ljudet inte blev det bästa. Än värre var det när en dörr stod och pep den första halvtimmen med en tortyrsignal, och därefter började man borra i betong våningen över.
Ordförande fick ta till en tidig fika och pip och borrning styrdes upp sen kunde mötet rulla på

Jag vidhåller att detta fina bygge är ett "fort nox". Jag satt och funderade på att om man behövde gå på toa, skulle man då kunna ta sig in på mötet igen, eller man var utelåst då?

Det gick att komma in igen...denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar