Summa sidvisningar

fredag 25 april 2014

Man bör nog fundera

 Ohlala fredag, älskar fredagar. Efter en bra arbetsdag avslutade jag och Månsander den på bästa sätt med ett glas vin i solen.
Sen var det snabba ryck till IFK-dragning med förfest på mässen.
Som vanligt var det trevligt med dragning, inga pengar men en brandgul brödrost vann jag.
Trots trevligheten så måste jag ställa mig frågan om IFK-dragningen behövs?
 Klubben verkar ha blivit så pengastinn idag så de pengar man får in på dragningarna kanske utgör en så liten summa så den är försumbar.
När drickan i baren tar slut kl. 21,00 och vi som trotts allt lägger ca 900 kr, på denna kväll inte kan bjudas på dricka utan måste betala för den då kan man undra.
Många som är på dessa dragningar har varit IFK trogna i många, många år och sponsrat med mycket pengar under åren, det bör man kanske tänka på.
Men behöver inte IFK pengarna som dragningarna ger så ska man lägga ner dem med flaggan i topp.
Inte göra dessa trogna supportrar irriterade genom att försämra den, det är inte särskilt snyggt.

Måste även visa upp hur snygga jag och förvaltningschefen blev på vår photoshoop igår. 

Nu väntar sängen och en helt orörd helg ligger framför mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar