Summa sidvisningar

torsdag 10 april 2014

Nytt och fobi

 I väntan på våren så kan man ju alltid shoppa vår/sommarkläder, så att man är reda när den väl kommer. Jag hade ett ärende ner till Malmö för arbetets räkning idag och då passade jag på.
Det blev en snygg sommarklänning, ett halsband som matchar mitt nya armband och ett par skor.
Jag måste också berätta om min fobi som jag trodde mognat bort. Men igår när det regnade insåg jag att så inte var fallet.
Det hela handlar om daggmask.
Jag har fobi mot daggmask, jag vet, hur töntigt som helst. Jag tycker inte om någonting som ringlar fram men ormar kan jag hålla mig borta från på ett annat sätt.
Igår skulle jag först på ett möte på Österäng (byggt på gammal sjöbotten). När det regnade så kommer det MASSOR av maskar upp på gången. Det är länge sedan jag varit med om denna mängd. Fick fullkomlig panik, visste inte var jag skulle sätta fötterna. Trampa på dem är inte att tänka på, hade säkert svimmat.
På eftermiddagen skulle jag till Ängskolan, även där vimlade det av maskar på gången. Och när jag skulle in i min bil låg där en precis nedanför dörren. Fick liksom ta sats och hoppa in.
En sak är säker, hade det varit mörkt så att jag inte sett dem men vetat att de var där, då hade jag ALDRIG klarat av att ta mig fram i dessa område.
Jag får väl antingen gå i terapi för detta eller hålla mig inomhus när det är "maskväder"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar