Summa sidvisningar

onsdag 30 april 2014

Nja, inte i min smak

 Ibland räcker det inte ens att vara lättroad.
Som ikväll t ex. Det var en väldigt härlig kväll med alla förutsättningar. Tyvärr lyckades man inte göra valborgsfirandet speciellt upphetsande i Tivoliparken.
När Elliot var mindre var vi rätt ofta ute vid olika bål. Ofta var det en tillställning för barnen där de gick med facklor och rätt anpassat firande för våra minsta.
Det var första gången jag var i Tivoliparken för att "fira". Här var det verkligen inte anpassat för någon. I alla fall inte för barnen.
Kl. 20,00 skulle det visst börja och mycket folk hade samlats. Klockan gick och blev halv nio, då började Allökören sjunga. Därefter skulle Kultur och fritidsförvaltningens ordförande hålla tal i ca 15 minuter. Sen skulle det sjungas igen. Nu hade klockan hunnit bli nio och inget eld syntes till.
Nästa akt var tydligen en eldshow, som tyvärr inte kunde ses av så många då man valt ett plant underlag att vara på.

 
En timme och tio minuter hade jag nu stått och väntat på en eld, men icke. Det enda som syntes på ån var något som antagligen skulle förvandlas till eld längre fram i programmet.
Men antagligen hade alla barn då tröttnat eller somnat. För egen del hade jag fått nog, tyckte inte att detta var speciellt mysigt. 
Det blev ett glas rött på BA för att fira in våren istället. Men också för att fira att jag nu är ledig i FYRA dagar, tjohooo!!! 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar