Summa sidvisningar

onsdag 5 november 2014

En kaka fungerar för stunden

  • Regn
  • Mörker
  • Blek
  • Trött
  • Håglös
Fem ord som beskriver min höst. Jag tro jag bor i fel land. Varför ska man en gång om året behöva vara med om denna dysterhet...och den varar länge också.
I den bästa av världar hade jag helst varit iväg på en solresa i september, november, februari och maj. Det är tider på året när min kropp skriker SOOOOLLLL!!!
Det hjälper ju inte att gnälla det minsta bara göra det bästa av situationen. Solarium finns mot blekhet, så det kan man ju fixa. Värre är det med mörkret. Och snälla säg nu inte blockljus, jag har provat och det hjälpte inte ett skit.

Möjligtvis kan en kaka lätta upp det och som tur var så hade vi det på jobbet idag
 Jag har ju än så länge klarat av 49 höstar så jag kommer säkert klara denna också. Men gnälla måste jag, det hjälper för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar