Summa sidvisningar

tisdag 4 november 2014

Strukturer

 Då kan vi skriva VINST i tabellen, 35-30, riktigt go seger mot Skövde ikväll. Matchen var inget skönspel. Domarna lyckades fullkomligt blåsa sönder första halvlek. Efter en liten svacka i andra så lyckades man vända trenden och kunde småjogga hem segern. Kvällens två mindre bra var annars Beutler i mål, verkade inte vara på spelhumör och Skövdespelarnas gnällande. Efter varje avblåsning var de framme och skulle "snacka" med domarna. Har domarna någon gång ändrat ett domslut efter gnäll??? Nej aldrig, helt meningslöst
Nu är jag hemma och lite sliten efter en lång dag. Varit i Malmö på en bra konferens, den handlade om att tydliggöra segregerade strukturer i arbetslivet. För vissa kanske detta låter skittråkigt. Men jag tycker sådant är superintressant.
Varför har olika arbetsplatser olika strukturer? Kan det ha med manligt och kvinnligt att göra? Kan man och kvinnor utföra alla arbete, eller finns det några hinder? Kan man förändra osunda strukturer?

 Någon dag när jag har ork ska jag utveckla mina tankar runt detta och även blanda in vad forskningen säger, mmmmm mycket intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar