Summa sidvisningar

söndag 8 juli 2012

Oj oj

Inte klokt vad tiden går och man har att göra när det är semester, men det gillar jag.
I fredags började ju de s k lilla Kristianstadsdagarna. Vi var uppe en stund men det kände inte som det brukar fast vi hade riktigt trevligt i tälten.
Vi började kvällen hemma hos Carina i Viby. Hade nog först tänkt mig ett bad men vädret var inte till dess fördel. Men lite poserande blev det.
Det blev inte någon så sen kväll och rätt lugn, vilket jag planerat för igår stod Malmö och Kim Larsen på programmet. Jag tog tåget till Malmö där jag möttes upp av Jörgen. Vi gick vidare och drack upp oss lite och åt middag innan konserten.
Sanne Salomonsen startade och det är minsann ös i den damen fortfarande. Vi 21,00 äntrade Kim Larsen scenen i sedvanliga shorts. Han är för go den gubben.
Jörgens dotter med kompisar var också där, riktigt kul.
Efter konserten tog vi tåget till Landskrona och avnjöt ett glas vin i trädgården. Vilken sommarnatt.

Sol från klar himmel och Jörgens son som smugit in och lagt sig inatt mötte oss i morse. Efter frukost åkte vi till Borstahusen för att få lite färg på våra "bleka" kroppar. Tro det eller ej men jag har badat idag. Inte för att jag kanske ville men grupptrycket gjorde att jag också fick hoppa i.

Se upp alla ungar för här ska minsann de "gamle" leka

Det blev en riktigt go dag i solen.

Vill bara göra er uppmärksamma på att det är inte en "conehead" man ser i bakgrunden. Det är Jörgens svärson Roger med solhatt.

Jag kände att jag ville komma hem i tid så jag tog tåget hem 16,26. Oj, oj om jag bara vetat när jag gick på tåget att resan hem skulle ta fyra timmar och 25 minuter. Jag är visserligen van att det brukar strula när jag reser men någongång måste väl ändå detta ta slut. Jag har nu varnat Jörgen för vår kommande resa att han kan förbereda sig på askmoln eller någon annan försening när han ska åka med mig.

Men bortsett från detta lilla tågstrul har jag haft en riktig härlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar