Summa sidvisningar

onsdag 4 juli 2012

Det har börjat bra

Nu känner jag att jag har semester. Jag har verkligen haft härliga dagar som start på denna. I lördags kom Jörgen och vi åkte ner till mina föräldrar för att umgås med dem, Elliot och min bror med svägerska. Efter några glas vin gick vi vidare till Åmund för lite mat.



Jag och Jörgen hade inte vett att sluta när övriga i gänget gjorde det utan var kvar på Hamnfesten där det var massor av folk som jag kände.
Efter att tagit en överfull buss tillbaka till stan på natten är jag överlycklig för att jag inte tvingas göra det så ofta. Helst inte med massor av vin, irish coffee och öl i kroppen.
Söndagen blev en stillsam historia med sol och beachfotboll. Fredrik var med och spelade och hans lag gick till kvartsfinal.
Tidigt i måndags morse lämnade vi Elliot och Fredrik hemma, sovande, och vi styrde bilen mot ULLARED.Många trodde aldrig att herr Duholm skulle följa med på detta men min kvinnliga "list" gjorde att han inte kunde motstå.
Vad bra det gick. Inte för att det hamnade så mycket mer än planerat i vagnen, men han tyckte det var helt okej och vi var ute på mindre än två timmar. Lite kul var att precis när vi fått sakerna betalda och var på väg ut, gick brandlarmet och alla skulle lämna varuhustet. Tänk om vi inte varit färdiga och fått gå in igen. Då vet jag inte om jag fått dit honom någon mer gång. Efter en kinesisk buffe, körde vi vidare mot Grimsholmen B&B (här kommer den kvinnliga listen in). Jag hade bara hört om det men aldrig varit där. Men vilket ställe, verkligen avkoppling.


 Mycket mysigare än så här kan det inte bli, eget loft med magisk utsikt.
Extra gulligt att det ingick foppatofflor och morgonrockar.
Nu vill jag varna känsliga läsare för nästa bild.
Ja, vad ska man säga. Bara njuta av stunden. Det blir nog första och sista gången herr Duholm kommer stoltera på bild i foppatofflor.

Efter en god frukost åkte vi igår vidare mot Falkenberg och Skreastrand. Sol från klarblå himmel följde med oss och vi fick en superhärlig dag.

Men allt härligt har ett slut så efter fika hos en av Jörgens kompisar i Laholm körde jag hem Jörgen till Landskrona och jag körde vidare hem till Elliot och Fredrik som för övrigt hade haft det väldigt bra.......... fast jag inte varit hemma.
Imorse var det upp med tuppen för att attackera tvättstugan, sen vidare mot stranden. Vi körde ner till Åhus och mötte upp Stoffe och Johanna som också kommit till Skåne.

Vädret blev sådär men vi hade det gott ändå.
Mycket lekar för "barnen" blev det.

Semestern har alltså börjat bra. Det som däremot är jobbigt just nu är att min pappa är väldigt dålig. Han har varit sjuk en längre tid, men den senaste veckan har han försämrats mycket. Vi är nog all medvetna om att det blir en jobbig tid framöver. Framför allt för min mamma, men vi för göra vad vi kan för att stötta henne....och varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar