Summa sidvisningar

onsdag 11 juli 2012

Tågnörd

Jag vet att det inte är någon ide att gnälla över vädret, men den svenska sommaren suger verkligen.
När man vaknade upp vid 11,00 med ösregn bestämde jag och Agneta oss för att ta en tur till IKEA.
Skulle inte ha något men en lunch slank ner.
Kvittot stannade på 196 kronor, har nog aldrig blivit så billigt någon gång innan. När jag kom hem hamnade jag i soffan några timmar. Började med bokläsning och slutade med en timmes sömn, gott.

Jag har blivit en riktig tågnörd så här på gamla dar. Ikväll var min längtan efter tåg så stor så jag fick ta mig ner till stationen för att stilla mitt begär.
Tack vare att lokföraren var en så underbart trevlig man så fick jag t o m kolla in i förarhytten :))

På vägen hem mötte sonen upp mig i stan och vi tog en runda runt de väldigt avslagna Kristianstadsdagarna. Nu ska jag kolla in den senaste Annika Bengtzon filmen innan sängen kallar. Jag ska nämligen jobba imorgon, så här mitt i semestern. Det ska bli helt okej. Har man valt att vara ledig länge så får man spä ut det med lite jobb emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar