Summa sidvisningar

torsdag 19 juli 2012

Kulturkrock

Jag säger bara, dra åt helvete Norrlivs!!!
I förmiddags efter att jag varit och kollat in en läcker lokförare i 14 minuter gick jag bort till Norrlivs för att hämta ett paket från Schenker. Klockan är då 11,30 och de öppnar 09,00. Utanför står en hel massa folk och skriker på icke svenska i munnen på varandra, på dörren står KOMMER SNART. Jag frågar hur länge de stått där och en dam som förstår mig säger att hon varit där en timme. Men va f..n, detta är Sverige och här har man öppet, går inte bara ifrån och låter kunderna vänta utanför. Efter ca 10 minuter dyker där upp en kille, tittar slött på oss, ingen ursäkt ingenting utan öppnar bara dörren och låter oss gå in, tittar på mig när jag kommer fram och säger
-OCH????
-Jag ska hämta ett paket och dina dagar som Schenker ombud är f..n i mig räknade, svarade jag.
Jag tycker faktiskt att jag har rätt att bli lite upprörd. Denna sorts kultur kan jag gärna vara utan.
Efter denna lilla upplevelse gjorde jag några ärende på stan, gick hem, för att en halvtimme senare gå upp till stan igen.
De har en fantastisk matmarknad från andra länder i stan och snacka om goda grejor de sålde.

Jag, Elliot och Annki åt lite Thailänskt, supergott. Efter det tog vi en fika


Jag är väldigt glad över att jag hoppade över beachhandbollen idag, som det regnat. Pallar snart inte med detta mer. Är väldigt tacksam över att jag har min vecka i Turkiet att se framemot.


Ikväll ska jag och Elliot mysa ner oss i soffan, äta popcorn och titta på film.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar